الأحد، 6 أبريل 2008

برنسجاهينيات (1)

عصفوره وطارت فالسما العاليه
وقفنا نراقبها وعيوننا دموعها سايله
روحي مكان مانتي عايزه
بس وحياتك ماتبعدي عنا يا غاليه
*****
كانت حبيبتي معايا زمان
نرسم بكره بخطوط وألوان
سابتني ليه؟!! نسيتني ليه؟!!
مع السلامه...مالحب مش بالمجان
*****
لما كنت معاها رسم الزمان رسومات
عشنا سوا مابين فرح وآهات
نسيتني ونسيت أيامي
وبقيت عندها على رف الذكريات
*****
كان زمان ليا حبيب غالي
فكرت فيه وسهرت فحبه ليالي
بس للأسف طلعت اكبر عبيط
انا كنت فاكر مقامي فقلبه عالي
*****
لما شافوني ماشي قالولي ارجع يامجنون
الطريق ده نهايته وحشه ترجع منه محزون
كنت شايف الدنيا ضيقه اوي
مكنتش اعرف أد ايه واسع ده الكون
*****
عايش في الزمن بين يوم ويومين
بقضي حياتي وحيد وحزين
جريت كتير ورا وهم وسراب
وفالاخر بياخدني الشوق والحنين
*****
كنت فيوم قاعد مع أعز صديق
بيحاول يطفي فقلبي الحريق
قاللي لو ماسكتش ونسيتها
يبقى آخرنا مع بعض ده الطريق
*****
ببص فالكون حواليا واتأمل
قلت لو طلبت اعمل قرد هعمل
المهم إني اخلص نفسي
واداوي جرحي واكيد هكمل
*****
ماحصلش أبدا إني فيوم حبيت
بس يوم ماحصل تعبت وقسيت
الجرح كان عليا صعب أوي
بس أحلى من الحب ما لقيت
*****
طلبت من حبيبتي نرجع اللي فات
ضحكت وقالت حبك بقى ذكريات
دلوقتي طالبه مني نرجع!!!
آسف....أنا قلبي خلاص مات
*****
بصت فعينيا وحست بقلبي
ضحكت ووعدتني تعيش جنبي
كنت طاير من الفرحه
أخيرا...عبرت عن حبي
*****
سافرنا في مرة سفر بعيد
كنا اربعه ما بين فرحان وسعيد
رجعنا اتنين...واحد على كرسي
والتاني...اتمنو له عمر مديد
*****
وقفت على راسه وهو بيموت
حسيت زي ما اكون تمثال منحوت
من بين دموعه بصلي وقاللي
اوعى تنساني بعد ماتحطني فتابوت
*****
بعد ماكان حبك ليا بيهديني
بقى جرحك فقلبي بيدميني
انا بجد قلبي تعب
دلوقتي لازم انساكي وتنسيني
*****
فقعدة صفا صاحبي اعترف
بعد ما خلص بصتله بقرف
عايزين تعرفوا ليه!!
عشان عرفت إنه عن الحق انحرف
*****
فيوم كنت ماشي وقابلتها صدفه
قلبي دق وحصلتلي رجفه
إيه! مانسيتهاش ولا إيه؟!!
ده كان إيد فإيد مش مجرد سقفه
*****

هناك تعليقان (2):

Isra2Sakr يقول...

كلمات جباااااااااااااارة بجد
دموعى ماحستش بيها
بس بجد أحييك بشدة على كلماتك دى بس يعنى ايه برنسجاهينات تقصد يعنى زى رباعيات صلاح جاهين ؟؟؟؟

prince4ever يقول...

اولا احب امسي عليكي يا روشي ... و اشكرك اوي اوي على تشريفك ليا... وربنا يخليكي على رايك الجميل ده..اه انا اقصد رباعيات جاهين... الاسم جاي من برنس (انا يعني) وجاهين( جاهين يعني) ورباعيات(ات يعني) فبقى برنسجاهينيات (يات يعني)...هههههههههههه
ميرسي جدا جدا على تشريفك ورايك...بالمناسبه..واضح بجد انك انسانه ذكيه...احساسي بيقولي كده وانا احساسي عمره ماخيب
تحياتي