الاثنين، 7 أبريل 2008

Romance spots


· حينما تحب.... فأنت على الطريق الصحيح.....للضعف.
· رجل عذبه الحب.....تركه.....فقتله الفراق.
· حينما ينتصر قلبك على عقلك في صراع الحب.....فأنت فعلا تحب.
· بعد أن فقد كل شئ من أجلها.....فقدها هي.
· ضحى قلبه بكرامته.....حتى ضحت كرامته به وبقلبه.
· بعد أن شيد عالمه الخاص بصبر وقسوة.....هدته هي....ووقف هو يبتسم.
· عندما استيقظ قلبه من غيبوبته.....مات....فأدرك أنها كانت صحوة الموت.
· حينما يئس من قتل حبها لآخر.....قرر قتل حبه لها.
· علم أنه ضعيف....قرر الاستفادة من التجربة....فانتحر.
· القلب كائن حي....إذا كثرت جراحه.....مات.
· بين الحب والكره................جرح.
· لم يحزن لخسارة حبها له......لأنه من الأساس لم يحصل عليه.
· تغيرت أخلاقه,تبدلت طباعه,صار إنسانا آخر....يبكي الآن على قلب أدماه الجرح حتى الموت.
· الحب كالإنسان.....يولد وينمو ويكبر وفي النهاية.....يموت.
· قاعدة((1))في الحب:- لاتثق بأحد أبدا.....فاليد التي تحيي قلبك اليوم هي التي تقتله غدا.
· علاقة الحب كحوض الأسماك...يراها الجميع بصورة أكثر وضوحا.....عدا الحبيبين.
· قد ينهار البناء تماما لكنه لايمكن أن يقل طوله دون هدم....كذلك الحب.
· حينما تذكر جرحها له.....يكره اليوم الذي....جرحها هو فيه.
· قاعدة((2))في الحب:- لاتجرح احدا تحبه مهما جرحك هو....ففي النهاية سيندم على فعلته....وتكسب انت راحه الضمير.
· قلب المرأة مثل قلب الرجل.....كلاهما كالجواد.....لايحمل اثنين.
· من لم يحب....لم يستمتع بحياته بعد....وكذلك....لم ينجرح بعد.
· إذا لم يحم قلبك كرامتك.....فهو غير جدير بك.
· قاعدة((3))في الحب:- لاتحاول الظهور في صورة الملاك-حتى ولو كنت ملاكا بالفعل-فقد يعتبره الآخرون ضعفا.كلمة أخيرة:- إذا جرح الحب قلبك.....سامحه.....واعطه الفرصة مره واثنان وعشرة.....فإذا استمر الجرح لاتقلق.....سيتنهي حبك......لانه قد مات قلبك

هناك تعليقان (2):

Isra2Sakr يقول...

كده مش حلو خالص على فكرة .. انا بدأت احس ان الناس كلها وحشه .. مع ان حبيبنا المصطفى صلى الله وعليه وسلم قال الخير فى وفى أمتى الى يوم الدين .. انا مش ماك ان الحب الحقيقى ممكن يموت فى يوم من الأيام .. وخلى بالك انا بقول الحب الحقيقى .. انما الحب الفالسو بقى ده بيموت ومش موته عاديه دة بيموت زى اتفهه شئ مابيموت لانه حب فالسو .. وانا قدام عينى امثله حية للحب الحقيقى قبل الججواز وبعد الجواز وكمان بعد مابقوا ليهم احفاد بيحكوا عن قصة حبهم .. لسه فيه حب حقيقى ماتيأسش وماتفقدش الامل .. تحياتى

prince4ever يقول...

مساء الفل تاني يا روشي...هرد على ده كمان مش مشكله... مين قال ان الناس كلها وحشه... الناس حلوه ومفيش اشرار و احنا عايشين في يوتوبيا...هل انا اعترضت على كلام الرسول عليه الصلاه والسلام ؟!!... انا والله مش عارف الحب ممكن يموت ولا لا...انا حبيت حب حقيقي وممكن اكون لسه حاسس بيه جوايا... بس الظروف بتمنعنا اننا نكمل... وبعدين صدقيني ...لو انتي حبيتي بجد اوي ومن قلبك وحب حقيقي وانجرحتي جامد واكتر من مره... حبك هيموت جواكي...بصي...ممكن تحني وتضعفي وتشتاقي ((مرادفات الحب الابدي))بس ممكن وانتي بتفتكري لحظه حلوه هتفتكري برده جرح وهم...هنا بيبقى نوع من تعادل القوه ورد الفعل المساوي في المقدار والاتجاه...هيبقى ال((نيت ريسلت))صفر...ساعتها لا هتبقى بتبحبي ولا حتى بتكرهي... هتبقى عالحياد
يا رب اكون قدرت اوصللك اللي جوايا واللي انا عايز اقوله
سلاااااااااام