الأحد، 27 أبريل 2008

حائرة



أعجزت يا قلبي عن اتخاذ القرار؟
عشت يا قلبي وسأظل حائرة
حائرة بين رجل أحبه
وبين رجل لا يرى سواي
لا أقوى أبدا على الاختيار
قد ضللنا يا قلبي الطريق
***
كنت دوما وسأظل حائرة
بين قلب لا يشعر بي
وبين قلب لا ينبض لسواي
متى نقدر على الاختيار
إن لم تتخذ يا قلبي القرار
سنعيش دوما دون رفيق
***
كنت دوما وسأظل حائرة
بين من اخترناه يا قلبي
وبين من اختارنا يا روحي
أضناني السهاد وأرهقني السهر
أعيتني الحيرة..ياله من قدر
قد فقدنا يا قلبي البريق
***
أما من أحببنا يا قلبي
فهو أبدا لم يشعر بنا
جرحنا بجهله إحساسنا
فقدنا الأمل في حبه لنا
قد أحب يا روحي غيرنا
وأشعل بنا يا قلبي الحريق
***
أما من أحبنا يا قلبي
كان معنا ملاكا رقيق
لم يحب أبدا سوانا
لم يجرحنا قط يا قلبي
اعترف يا قلبي بفضله عليك
قد كان معنا نعم الصديق
***
بحيرتنا يا قلبي جرحناه
نعم لم نقصد ذلك أبدا
طعنا قلبه و أدميناه
خربنا غروره وحطمناه
بعد أن عشقنا يا قلبي
تركناه الآن وحيدا غريق
***
ولماذا يا قلبي لم نحبه
لم يا روحي لم نشعر به؟
أعلم أن الحب ليس اختيارا
لكنه كان نعم الحبيب
ألم يجدر بنا يا قلبي
أن ننضم لهذا الفريق؟
***
أنا يا حبيبتي من أحبك
اخترت الفراق لأخلصك من ضعفك
أعلم أن الحيرة تقتلك
اخترت لك الحب مع غيري
أريدك فقط أن تعلمي
أن حبي لك سيعيش دوما
وأبدا لن يصبح ذكرى
ذكرى من الماضي السحيق
***

هناك تعليقان (2):

غير معرف يقول...

بجد والله العظيم كلامك رائع جدا
وحصل معايا أنا كمان وتقريبا أنا ايقنت ان هي دي طبيعه البشر دايما بيتبتر علي النعمه اللي ربنا بيديهاله ويجري ورا سرااااااااااااااب
ولما تضيع منه يرجع يزعل عليها تاني ويتمني لو تعود تاني بس بيبقي خلاص فات الأوان
بجد عاجبني أحساسك العالي دا أوي
ربنا يوفقك
بس انا نفسي أقول حاجه

مش عارف ليه انا عاذرها حبيبتي مش حبيبتك أو بمعني أصح حاسس أنها مش مجرد وحده جرحتني وخلاص لما بفكر فيها بحس أن هي كمان عانت زي ما أنا عنيت سهر وتفكير وكدافي الأختيار

prince4ever يقول...

مش هرد...خلينا كويسين احسن